رهبران و مدیران اثربخش در مدارس و آموزشگاه ها باید اطمینان یابند که توانایی های کارکنان آنان در همه مراحل رشدشان طی زندگی کاری در مؤسسه به حداکثر می رسد.
بدیهی است که این زندگی کاری از لحظه انتصاب و احراز سمت شروع می شود و تا زمان ترک آن به دلیل احراز سمتی در جای دیگر یا بازنشستگی از شغل حرفه ای ادامه می یابد. اگر کارکنان خیلی زود، قبل از تحقق کامل توانایی هایشان سازمان را ترک کنند، قابلیت عملکردی سازمان آسیب می بیند و این اقدام آنان خیلی پرهزینه و غیراثربخش خواهد بود.
ارتباط بین انتصاب و نگهداری
اثبات رابطه علی بین فرایند انتصاب (به کارگماردن) اثربخش و توانایی بعدی سازمان برای حفظ کارکنان مشکل است، اما عکس آن آسان تر است، بدین معنی که اگر شروع به کار شخص در مدرسه یا آموزشگاه بد باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مدتی چندان طولانی در آنجا نماند.